Tuesday, February 24, 2009

Pavilionul României de la Expoziţia Mondială de la Shanghai



Tocmai cand incepusem sa cred ca au mai rasarit niste oameni inteligenti prin tara asta, a aparut minunea. Dupa un intens proces creativ, cineva a inteles ce trebuie sa reprezinte Romania la Shanghai: un mar.
Si nu doar un simplu mar, ci un mar exprimat metaforic prin – da, ati ghicit –, un mar. Romania este o tara sanatoasa, deci mar; Romania este o tara verde, deci mar; Romania este proaspata, deci mar; in Romania oamenii sunt viermanosi, mai ales astia de ne reprezinta, deci clar mar. In Romania tot oamenii de iau decizii au felii de creier, deci mar feliat, in Romania capsoarele lor mici sunt imprastiate si "fresh", deci mar imprastiat si verde.
Toate drumurile duc spre un singur indiciu: mar, frate.Ei, acum ca am clarificat conceptul, tin sa felicit autorii pentru aceasta "capodopera" si sa le multumesc ca ne reprezinta. Make us proud.



Iata si cateva pavilioane nasoale de la altii care n-au avut ideea "geniala" cu marul:

Polonia

Finlanda

Anglia
Danemarca
Japonia
Italia
Aici gasiti concursul de idei care a dat finalistul din Anglia si aici site-ul expozitiei.
Multumesc Alex!

Later edit:
Se pare ca nu e clar pentru toata lumea si ca ironia a fost prea discreta. Nu pot sa cred ca o astfel de ineptie ne reprezinta si mi se pare incredibil ca in 2009 cel care hotaraste soarta unui astfel de proiect e un fost arhitect al lui Ceausescu.
Si link-ul cu opera in toata splendoarea ei aici.

21 comentarii:

Anonymous said...

Asa da! Acu' totul e clar. :P

Andrei said...

coshmar!

Anonymous said...

Eu as fi facut marul mai spre galben cu mici accente roshiatice:))))Nu de alta...dar blondele din Romania nu sunt reprezentate prea bine :D

wilson said...

o dar sunt deja reprezentate atat de bine :)

Ma intreb unde e viermele in marul asta...desi ar trebuie sa ma intreb ce sau pe cine reprezinta el? said...

Ma intreb unde e viermele in marul asta...desi ar trebuie sa ma intreb ce sau pe cine reprezinta el?

Unknown said...

intr-o schita la anii mici, studentii la arhitectura faceau ceva mai de doamne-ajuta decat atat. chiar un mar care arata ca un mar in forma de mar si de culoarea marului?!!! Fraaaate, bunica-mea gasea ceva mai bun!

anne said...

asta pentru ca ne reprezinta cine poate si nu cine ar merita! "chestia" asta , daca putem numi asa superbul MAR nici nu merita comentata.

Anonymous said...

asta reprezinta perfect banalitatea intotdeauna castigatoare, incurajata in facultate, si ideea din marketing ca ceva nou trebuie sa socheze (mai conteaza cum?!).. iar chestia cu dicretia... sa ne spuna OTV si cancan! aproape cred ca blondele ar fi muncit mai repede la asta decat un arhitect. fara ofensa, desigur :P felicitari openmainzilor de la M(ar)&C.. eu zic sa se mai coaca putin ;)

ehe bravo bai! said...

hahahhahahaah .. nu,mi vine sa cred!! oare rad de nervi?!

RADU said...

Mie imi place...fie imi place pentru ca ne reprezinta...adica n-are nici o treaba cu noi dar are treaba cu cei care au fost ajutati sa ajunga in fata...fie imi place pentru ca ideile simple si aparent proaste, dar prezentate detaliat au sanse mai mari de castig decat o idee muncita si desteapta, dar prezentata prost...nu inteleg de ce ne mai mira ca n-avem cu ce iesi in fata...

wilson said...

@RADU Tocmai asta e problema, ca incepem sa avem cu ce iesi in fata dar cei care au castigat concursul sunt unii care "pot" si nu unii care pot.

Ether said...

Ideea cu marul imi aduce aminte de timpenia aia cu fabulospiritul. Sau daca e sa ma refer la zona in care ma situez in momentul vorbirii, in cap imi vine anul in care Iasul a implinit 600 de ani de atestare docmentara (adica anu' 2008). S-a adunat o mare echipa pentru a coace un logo cit mai bun si-n final alegerea a fost facuta intre citeva "opere" ale studentilor de la Arte. Rezultatul nici nu merita comentat...

bolo said...

Petitie: "Pavilionul Romaniei la expozitia internationala Shanghai 2010"
http://www.petitieonline.ro/petitie-p61243041.html

Poate reusim sa facem ceva!

asa ... si? said...

fantana gen "amenajarea parcului de catre primaria sectorului" e cea mai tare, bine pe langa ideea in sine de mar reprezentata printr-un mare mar

Anonymous said...

proiectul Italiei seamana nesimtit de mult cu proiecte vazute prin Mincu la anul 3 la tema din sem 1 cu pavilioanele .si asupra subiectului general ,proiectul care ne reprezinta a fost facut dupa parerea mea de oameni fumati care si-au ales ca muza desenele animate.

Anonymous said...

Interesant e juriul ...ptr cei care nu au vazut cititi pagina asta ...atat juriul cat si firma care pare una de antreprenoriat .,..desi nu sunt convins si nu am date in sensul asta
http://www.mondonews.ro/Pavilionul-Romaniei-de-la-EXPO-2010-Shanghai-va-fi-un-Megapolis-verde+id-6624.html

cititi aici....o sa va placa de asta sunt mai mult decat convins :))
Apropos...cred ca era mai buna o pruna decat marul "apple"...de mi-am dat seama ca seamana ca "logo"...abia la sugestia unui prieten
Este o rusine...iar cei care se sparg de ras sunt cei ce ne vad afara cu monstruozitatea asta tip "shrek'...putin mai oval si probabil in stare de descompunere
Acum va las sa va intrebati ce are O.A.R.-ul de zis despre asta ....ca nu vad nimic oficial ca parere , si nici nu inteleg ce-i defapt cu juriul lor...evident de mare specialitate si ....

Anonymous said...

era fain daca de codita marului flutura in vand steagu' rosh-galben-alabastru ;)

wilson said...

:)) nu e tarziu!

Aparent said...

mama ce proiecte au englezii si italienii :)

Anonymous said...

BETTER SHITTY, BETTER LIE,
HAI, FRATIE, LA SHANGHAI !

Sau despre cum faci din mar bici !




Dupa ce cohortele de balaoachesi au dus stindardul Romaniei in fote si ghiuluri si l-au infipt in rarunchii pietelor Vestului, in buzunarele, posetele, frigiderele si splinele cotropitilor, ii suna acum ceasul si Orientului. Daca ambasadorii inaripati ai imaginii Romaniei au ajuns pe puterile lor la Paris, Roma, Madrid, cu Shanghai-ul e mai greu. Peste Himalaya nu se zboara cu una, cu doua, iar camila iese din discutie. Drumul e lung, basca faptul ca rumegatoarea are adesea prostul obicei de a rage pe limba ei, nu pe-a lui Guta.

China deschide portile Shanghai-ului unui sobor de tari care sub sloganul « Better City, Better Life » planuiesc a-si vinde nurii cat mai scump si mai original pe niste tarabe ceva mai mari, zise si pavilioane. Iminenta aparitie a Romaniei printre suratele ei mai ferchese la World Expo 2010 da fiori, intrucat venim cu propriul cal (ma rog, mar) troian. Vestul a auzit de zicala « Timeo Magraos et dona ferentes », dar chinezul ba.

Capsula cu romanism se numeste bombastic Greenopolis, si e crema cremelor, spuma care s-a materializat aproape magic in ceaunul « Bursei de idei » in care alchimistii cu facalet din MAE au amestecat vreo doua zile. « Megapolisul verde »(sau ceva la fel de stupid) este un mar – ati ghicit, verde! – cu zeama, pulpa, cotor si metafore care apartin unui ilustru manunchi de creiere cu sinapse bine unse si bine pitite indaratul SC M&C Strategy Development SRL. Nimic iesit din comun pana aici. Insa senzationalul vine de la chinezii care sustin ca geniul responsabil pentru asmutirea magaoaiei arhitectonice asupra nevinovatului Orient nu apartine vreunui domn din tagma acelor arhitecti plini de distinctii si de ei insisi care cred ca au dreptul sa fie bagati in seama pentru ca taraie dupa ei ani de experienta si cariere. Tsk-tsk! Nu, e o duduie care la 21 de anisori poseda sau e posedata de un har mai ceva ca al Mamei Omida si al mostenitoarelor ei la un loc. Harul inegalabil al tinerei fructifere i-a permis si ceea ce nu a reusit tot O.A.R.-ul: sa ghiceasca nu numai ca exista un concurs, ci si data la care are el loc.

Invingatorul mar verde, gigantica bila de sticla cu care vom lua argintii bastinasilor chinezi si fata megiesilor europeni are in drumul sau inevitabil spre putrefactie si un carmaci, un pomicultor sef care sa-l rostogoleasca si sa-i alunge drosophilele. Subsecretarul Ferdinand Nagy nu e strain de expozitii mondiale. In 2005 a mai pastorit imaginea Romaniei in Japonia. Gurile bine-informate, insa ceva mai rele, sustin ca pe fondul stresului si al confuziei, Domnul Nagy ar fi promovat produse romanesti ceva mai putin cunoscute, gen Tokaji, barack (de piersici, evident), Kürtőskalács, etc.

Intr-o prezentare (cam singura) de un minut jumate care s-a scurs anul trecut pe TV-ul meu „Sonay” din Shanghai, Domnul Nagy dezvaluie ca marul este cel mai popular fruct in Romania, ca reprezinta cunoasterea, si le prezice chinezilor trairi euforice atunci cand vor vizita „pavilionul”(„iu uil fiil hepines” ).
Tot de anul trecut incoace (Sonay-ul inca ma tine) ruleaza un promo in care sunt ingramadite cam toate tarile participante, cu tot cu pavilioanele lor. Romania, nem!

Aici nu mai inteleg. Pai, de ce nu ne apare giganticul mar in promo? De jena? E cam tarziu pentru remuscari, nene... Sau o fi pentru ca, asa cum am fost instiintati in ziarele romanesti, pavilionul Romaniei e atat de bengos incat „ a intrat in folclorul local”, toata lumea vorbeste de senzationala abominatie, si ca atare se promoveaza singur? Se prea poate. Exact asa cum un buboi nemaivazut, descoperit de doctor pe greabanul vreunui pacient, intra vrea doua minute in folclorul studentilor medicinisti, cu poze, cu niscai notite. Dupa care tot tatele sau, ma rog, „pavilioanele” colegelor misto le capteaza atentia.

Anonymous said...

Las deocamdata tatele (nu credeam sa afirm vreodata asa ceva) si ma intorc la bube. E cam nasol cand chinezii ma intreaba la tot pasul cum de nu se aude nimic de Romania. De ce nu merge Comisarul General la emisiuni asa ca alti Comisari ai altor tari? De ce nu apare Romania in promo-uri? De ce nu ne dam si mai rotunzi decat marul care ne defineste ca natie? Deh, ce sa-i explici chinezului care nici macar nu stie unde e Romania si ce limba vorbim... N-am cum sa-i spun ca e mai bine pentru mine asa, ca in clipa in care si aici se tine lumea de
borsete cand aude romaneste imi vand Sonayu’, imi pun Redboksii si am taiat-o inapoi in Romania, unde merele sunt metafore, fufele sunt genii, iar slutenia e arhitectura.